Рівність в освіті — це можливість для самореалізації
Ще одна сфера, яку Український Жіночий Фонд /Ukrainian Women's Fund аналізував в рамках розрахунку Індексу ґендерної рівності (ІҐР) у партнерстві з Державною службою статистики України та за підтримки Офісу Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції й Апарату Урядової уповноваженої з ґендерної політики Катерини Левченко, за фінансової підтримки European Union in Ukraine — це «Знання».
Ґендерна рівність у сфері освіти вимірюється на основі індикаторів доступності та охоплення навчанням жінок і чоловіків, освітніми досягненнями з точки зору сфер навчання, які й формують сферу «Знання».
Основні показники у сфері «Знання»:
- Оцінка становить 55 бала, що на 8,6 бала менше, ніж у цілому по країнах-членах ЄС (25 місце серед 27 країн ЄС + Україна);
- В Україні у 2021 році частка випускників закладів вищої освіти становила 39,9% серед чоловіків та 49% — серед жінок. Ситуація, коли жінки частіше здобувають вищу освіту, є поширеною і в ЄС. Але, порівняно з усіма країнами ЄС, в Україні найбільше жінок здобувають вищу освіту.
- За показником частки населення, залученого до формальної або неформальної освіти та навчання, в Україні спостерігалася протилежна європейській тенденція — найнижчі показники за країнами ЄС: 7,7% серед жінок та 9,4% серед чоловіків;
- Щодо ґендерної сегрегації у вищій освіті, ситуація в Україні подібна до європейської (частка студентів ЗВО у сферах освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення, гуманітарних наук і мистецтва склала 41,8% серед жінок та 16,7% серед чоловіків).
Право на освіту є одним з найважливіших конституційних прав людини й створення умов рівного доступу до освітніх послуг для всіх людей незалежно від статі сприяє ліквідації причин ґендерної нерівності й забезпеченню рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Розкажіть, що для вас головне, щоб подолати ґендерну сегрегацію в освіті?
Повні результати дослідження на сайті за покликанням: https://uwf.org.ua/gender-equality-index/