A A A K K K
для людей з вадами зору
Золочівська районна державна адміністрація
Львівської області

Фінансове управління Золочівської РВА проаналізувало місцеві податки та збори територіальних громад Золочівщини

Дата: 05.09.2024 12:43
Кількість переглядів: 69

Місцеві податки і збори складають важливе джерело наповнення місцевих бюджетів. Питома вага цих надходжень до місцевих бюджетів району за 8 місяців 2024 року склала:

  • Бродівська ТГ – 27,8 %
  • Буська ТГ – 18,2 %
  • Золочівська ТГ – 31,3 %
  • Красненська ТГ – 46,5 %
  • Заболотцівська ТГ – 28,1 %
  • Підкамінська ТГ – 31,5 %
  • Поморянська ТГ – 56,6 %

Значний темп приросту серед місцевих податків і зборів демонструє єдиний податок для юридичних і фізичних осіб та для сільсьськогосподарських товаровиробників. За 8 місяців 2024 року до місцевих бюджетів району надійшло 128343,5 тис.грн. єдиного податку, що становить 58,1 % загального обсягу місцевих податків і зборів району. Це на 36291,2 тис. грн. більше, ніж за 8 місяців 2023 року. Динаміка надходжень єдиного податку по територіальних громадах подана на діаграмі 1.

Одним з найбільших податкових надходжень є також плата за землю. Збільшення надходжень цього податку зумовлене збільшенням площ, щодо яких проведене грошове оцінювання земель; проведення інвентаризації земельних ділянок, наданих в користування та оренду; проведення індексації нормативної грошової оцінки землі; переглядом угод на оренду землі та розміру орендної плати. Так, за 8 місяців 2024 року до місцевих бюджетів району поступило 77144,5 тис.грн., що на 26983,1 тис.грн. більше проти відповідного періоду минулого року. Динаміка надходжень плати за землю по територіальних громадах подана на діаграмі 2.

Також спостерігається тенденція до зростання плати за нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платниками якого є фізичні та юридичні особи, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. За 8 місяців 2024 року до місцевих бюджетів району поступило 14834,4 тис.грн., що на 1947,8 тис.грн. більше, ніж за 8 місяців 2023 року. Динаміка надходжень цього податку по територіальних громадах показана на діаграмі 3.

Підсумовуючи, зауважимо, що місцеві податки і збори у податкових надходженнях та доходах місцевих бюджетів є вагомим показником фінансової незалежності територіальних громад. Оскільки запровадження місцевих податків і зборів та встановлення розміру їх ставок (в межах повноважень, визначених Податковим кодексом) належить виключно до компетенції органів місцевого самоврядування, громади мають реальні можливості впливати на обсяги надходжень зазначених платежів до місцевих бюджетів. Відповідно, формування значної частини власних доходів місцевих бюджетів знаходиться у прямій залежності від того, наскільки ефективно органи місцевого самоврядування запровадять та мобілізують місцеві податки і збори. Це, в свою чергу, сприятиме посиленню фінансової стійкості та самостійності місцевих бюджетів, ефективності використання бюджетних коштів і, як наслідок, покращення рівня та якості послуг, що надаються жителям наших громад.

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь